Aanvragen Klanten SpaarPas met €300

bij een inkomen tussen 121% en 150% van het sociaal minimum

Door inflatie en duurder gas en elektriciteit hebben lage- en middeninkomens steeds meer moeite om rond te komen. Mensen met een inkomen van 121% tot 150% van het sociaal minimum vallen buiten de regelingen van de overheid, maar kunnen ook financiële hulp gebruiken. Voor deze mensen is de Klanten SpaarPas, om €300,- te besteden bij lokale winkels. 

In de tabel hieronder ziet u bij welk netto inkomen u recht heeft op de Klanten SpaarPas
  u heeft een inkomen van:
1 persoon van 21 jaar en ouder € 1.266,55 tot en met € 1.570,10
2 personen van 21 jaar en ouder € 1.809,35 tot en met € 2.243,00
1 persoon van 67 jaar en ouder € 1.408,91 tot en met € 1.746,59
2 personen van 67 jaar en ouder € 1.908,58 tot en met € 2.366,01

Is de Klanten SpaarPas ook voor u?

  • Woont u in de gemeente Wijk bij Duurstede?
  • En heeft u geen recht op de energietoeslag
  • Heeft u een inkomen van 121% tot 150% van het sociaal minimum (alleenstaand of getrouwd/samenwonend)? Het inkomen van uw kinderen die thuis wonen tellen niet mee.

Hoe krijgt u de Klanten SpaarPas?

Per huishouden kunt u 1 Klanten SpaarPas ophalen tijdens de inloopdagen die Stichting Binding organiseert:

  • op 2 en 9 december in het Huis van de Gemeente, in de raadszaal van 09.00 tot 16.00 uur.
  • op 9 december in ’t Dorpshuys Cothen van 09.00 uur tot 12.00 uur.
  • op 9 december in het Dorpshuis De Toekomst in Langbroek van 13.00 tot 16.00 uur.
  • op 13 december bij Stichting Binding tussen 19.00 tot 20.00 uur.

Om te beoordelen of u recht heeft op de Klanten SpaarPas, vragen wij u het volgende mee te nemen:

  • uw geldige identiteitsbewijs (paspoort, id-kaart of rijbewijs). Haalt iemand anders de Klanten SpaarPas voor u op? Hij/zij moet zijn eigen identiteitsbewijs meenemen en een kopie van uw identiteitsbewijs.
  • uw loonstrook of bankafschrift waarop uw inkomen/AOW/pensioen (en dat van uw partner) staat. Dit mag op papier of digitaal.

Het is mogelijk dat er achteraf gecontroleerd wordt of u aan de voorwaarden voldeed.

Lukt het u niet om zelf de Klanten Spaarpas op te halen?

Dan kunt u de Klanten SpaarPas door iemand anders laten ophalen. Hiervoor moet u deze persoon wel toestemming geven. Bij Stichting Binding kunt u hiervoor een speciaal formulier ophalen. Of stuur een mail naar: gripopdeknip@stichting-binding.nl. Stichting Binding mailt u het formulier dan toe.

Lukt het niet om de Klanten SpaarPas op de genoemde dagen op te halen?

Maak dan een afspraak bij “Grip op de knip”.

Mail: gripopdeknip@stichting-binding.nl of bel: 0343-473 070 of via WhatsApp: 06-3062 7911

Wilt u weten waar u uw Klanten SpaarPas kunt gebruiken?

Ga naar de website Klanten SpaarPas