Meldingen en verzoeken

Ligt er ergens weggegooid afval, losse tegels of een omgewaaide boom?

Heeft u andere meldingen of tips over uw buurt? Of ervaart u onnodige regels of procedures? Meld het ons!

Meestal lost de gemeente uw melding of vraag binnen 10 werkdagen op. Gaat het om een grote klus die meer werk vraagt of een ingewikkelde vraag? Dan laten wij u dat weten.

De gemeenteraad heeft budget en eisen, waarmee ze voor een bepaalde beeldkwaliteit in de buitenruimte kiezen. Hoe dat werkt zie u op de pagina "Openbare buitenruimte"

Klacht over de gemeente indienen

De gemeente heeft heel veel contacten met inwoners, bedrijven en instanties. Soms gaat daarbij iets mis. Er ontstaat dan ontevredenheid over de manier waarop een ambtenaar of bestuurder heeft gehandeld. De gemeente wil haar fouten graag herstellen. Ook wil zij leren van haar fouten om zo haar dienstverlening te verbeteren. Daarom heeft de gemeente een klachtenregeling

Gevonden en verloren voorwerpen

Heeft u iets gevonden?

  • Breng dit bij het Huis van de Gemeente. Wij bewaren namelijk alle gevonden voorwerpen die zijn ingeleverd en registreren dit in iLost.
  • Bewaart u het liever zelf thuis? Registreer het gevonden voorwerp in iLost.

Bent u iets verloren?

  • Wij houden geen meldingen van de verloren voorwerpen bij.
  • Ga naar iLost en kijk of uw verloren voorwerp daar als gevonden staat genoteerd.

Op onze pagina Gevonden en verloren voorwerpen staan alle gemelde voorwerpen.

Melden van storingen lantaarnpalen

Is er lantaarnpaal kapot of beschadigd (scheefstand)? Geef dit door aan Speer Infra via het storingsmeldpunt. 

Het storingsmeldpunt werkt heel eenvoudig:

  • Ga naar de straat waar de lantaarnpaal staat die u wilt melden (dit kan door een adres in te voeren of door in te zoomen op de kaart).
  • Klik de lantaarnpaal aan die u wilt melden (tip: op de lantaarnpaal zit een sticker met een nummer. Die kunt u terug vinden op de kaart.)
  • Geef aan wat het probleem is.
  • Klaar! Wij gaan de melding zo snel mogelijk oplossen.  

Heeft u ander vragen over de openbare verlichting of wilt u de melding telefonisch doorgeven dan kunt u ons bereiken via: 0343-595 595 of info@wijkbijduurstede.nl.

  • De gemeente is verantwoordelijk voor het plaatsen en onderhouden van de lantaarnpalen. Dit zijn bijzonder technische zaken. De gemeente heeft daarom een contract met de firma Speer Infra. Speer Infra regelt alles wat met de lantaarnpalen te maken heeft voor de gemeente.
  • Speer Infra moet de storing binnen 5 werkdagen op lossen. Heeft Speer Infra de eerste keer niet alle storing opgelost? Geef de storing dan nog een keer aan Speer Infra door. Lost Speer Infra het probleem niet op? Laat het de gemeente dan weten via: 0343-595 595 of info@wijkbijduurstede.nl.

Melding verstopt riool

Is het riool in uw hele huis verstopt? Graaf het ontstoppingsputje vrij. Is het ontstoppingsputje vol? De verstopping zit op gemeenteterrein. Is het ontstoppingsputje leeg? De verstopping zit op uw eigen terrein. In veel gevallen hebben wij een tekening met de plek waar het ontstoppingsputje zit. U vraagt deze tekening op via telefoonnummer: 0343-595595.

  • Zit de verstopping op uw terrein? U moet de verstopping zelf (laten) verhelpen en de kosten daarvoor betalen.
  • Zit de verstopping op gemeenteterrein? Bel op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur 0343-595 595. Buiten deze tijden belt u met het calamiteitennummer 06-53219128. Houd het gat van het ontstoppingsputje open. Wij lossen het probleem op.
Foto van rioolbuizen

Problemen met water? Geef het door aan het Meldpunt Water

Voor mensen, dieren en planten is het van levensbelang dat water schoon en gezond is. En ook dat er genoeg water is, maar niet teveel. Vermoedt u dat er iets niet in orde is? Het is belangrijk dat u dit de waterbeheerder doorgeeft. Dan kan er op tijd actie worden ondernomen om schade aan het milieu, huizen, straten en de volksgezondheid te voorkomen of te beperken.

Digitale aankondigingsborden

De gemeente Wijk bij Duurstede heeft 2 digitale aankondigingsborden.

Waarvoor zijn deze borden bedoeld?

  • Voor het kosteloos aankondigen van evenementen/activiteiten/collecteweken in gehele gemeente. 
     
  • In geval van nood kan de gemeente de borden ook gebruiken om een oproep te doen.

Waar staan de borden staan in Wijk bij Duurstede?

  • Op de Zandweg ter hoogte van Voorwijk.
  • Bij de ingang van de parkeerplaats aan het Walplantsoen.