Team Dienstverlening staat voor u klaar, maar wel in aangepaste vormĀ
De balie in het Huis van de Gemeente heeft andere openingstijden
Net als de rest van werkend Nederland moeten ook onze medewerkers thuis werken. Toch willen we onze dienstverlening zo goed mogelijk op peil houden. Wel doen wij dit in aangepaste vorm vanwege het coronavirus. Wij volgen hierin de richtlijnen van de Rijksoverheid. Daarom zijn de openingstijden voor de balie in het Huis van de Gemeente tijdelijk aangepast.
De balie Burgerzaken is alleen op afspraak open op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur en op woensdag van 13:00 tot 19:00 uur
Wij vragen u om alleen een afspraak te maken als het echt niet anders kan
Bijvoorbeeld het aanvragen van reisdocumenten of rijbewijzen die binnen 2 weken verlopen of geboorte- en overlijdensaangifte. Verloopt uw rijbewijs of reisdocument pas over bijvoorbeeld 2 of 3 maanden? Maak dan nu geen afspraak. Wist u dat u veel zaken gewoon thuis vanachter uw computer kunt regelen? U heeft hiervoor wel uw DigiD nodig. Bijvoorbeeld:
- een overlijden doorgeven
- een geboorte doorgeven
- een verhuizing doorgeven
- een uittreksel BRP aanvragen
- een uittreksel burgerlijke stand aanvragen
- een parkeervergunning aanvragen
- een parkeerontheffing aanvragen
Heeft u klachten als verkoudheid, keelpijn of hoesten en/of koorts?
En heeft u een afspraak bij de gemeente? Wij vragen u om dan niet naar de gemeente te komen. Annuleer zelf uw afspraak via de link in uw bevestigingsmail of bel 0343-595 595.
Huwelijken en partnerschapsregistraties
De kosteloze huwelijken en partnerschapsregistraties gaan gewoon door, omdat daar altijd maar een beperkt aantal mensen bij aanwezig mag zijn. De andere huwelijksceremonies kunnen doorgaan, zolang het aantal bezoekers gering blijft. De meeste aanstaande bruidsparen kiezen er echter voor hun huwelijksceremonie (en -feest) uit te stellen tot na de coronacrisis.
