Direct naar de hoofdinhoud van deze pagina

Contact en service

Hieronder vindt u de meest gestelde vragen aan de gemeente. Staat uw vraag hier niet onder? Neem dan contact met ons op.

  • Bel met het Klant Contact Centrum (KCC) via 0343-595 595. Het KCC is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 17.00 uur.
  • Stel uw vraag online via het contactformulier.
  • Stuur een e-mail naar: info@wijkbijduurstede.nl.
  • Stuur een brief naar: Gemeente Wijk bij Duurstede, Postbus 83, 3960 BB Wijk bij Duurstede.
  • Kom langs bij de informatiebalie. Het adres is: Karel de Grotestraat 30

Wat zijn de openingstijden van de balies?

  • Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag tussen 8.30 - 12.30 uur.
  • Woensdag van 13.00 tot 19.00 uur.
  • Heeft u bijvoorbeeld een nieuw paspoort of rijbewijs nodig. Maak voor elk bezoek aan de balie eerst een afspraak. Team Dienstverlening helpt u dan op de door u gekozen tijd.

Wat zijn de meeste gestelde vragen over afval tijdens de coronacrisis?

Op deze pagina vindt u de antwoorden op de meeste gestelde vragen over afval tijdens de coronacrisis.

Wat zijn de openingstijden van de milieustraat?

  • Maandag tot en met zaterdag van 9.00 - 12.00 uur. Tijdens deze uren is het mogelijk om uw afval te brengen.
  • Neem altijd uw afvalpas mee.
  • U kunt alleen met uw pinpas betalen.
  • Adres: Middelweg Oost 1.

Wanneer haalt Suez mijn afval op?

  • Kijk op mijnafvalwijzer.nl voor alle ophaaldagen.
  • Is uw kliko niet geleegd of kapot? Belt u dan met de gratis containerinformatielijn, telefoonnummer: 0800-333 66 99.
  • Op onze pagina Afvalinzameling in de gemeente vindt u meer informatie over de afvalinzameling.

Ligt er ergens weggegooid afval, losse tegels of een omgewaaide boom?

  • Meld dit via het meldingsformulier.
  • U melding lost de gemeente meestal binnen 10 dagen op.
  • Gaat het om een grote klus die meer werk vraagt of een ingewikkelde vraag? Dan laten wij u dat weten.

Wat te doen als er een lantaarnpaal kapot is?

  • Is er lantaarnpaal kapot of beschadigd (scheefstand)? Geef dit door aan Speer Infra via het storingsmeldpunt.
  • De gemeente is verantwoordelijk voor het plaatsen en onderhouden van de lantaarnpalen. Dit zijn bijzonder technische zaken. De gemeente heeft daarom een contract met de firma Speer Infra. Speer Infra regelt alles wat met de lantaarnpalen te maken heeft voor de gemeente.
  • Speer Infra moet de storing binnen 5 werkdagen op lossen. Heeft Speer Infra de eerste keer niet alle storing opgelost? Geef de storing dan nog een keer aan Speer Infra door. Lost Speer Infra het probleem niet op? Laat het de gemeente dan weten via: 0343-595 595 of info@wijkbijduurstede.nl.

Is het riool in uw huis verstopt?

Graaf het ontstoppingsputje vrij. Is het ontstoppingsputje vol? De verstopping zit op gemeenteterrein. Is het ontstoppingsputje leeg? De verstopping zit op uw eigen terrein. In veel gevallen hebben wij een tekening met de plek waar het ontstoppingsputje zit. U vraagt deze tekening op via telefoonnummer: 0343-595595.

  • Zit de verstopping op uw terrein? U moet de verstopping zelf (laten) verhelpen en de kosten daarvoor betalen.
  • Zit de verstopping op gemeenteterrein? Bel op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur 0343-595 595. Buiten deze tijden belt u met het calamiteitennummer 06-53219128. Houd het gat van het ontstoppingsputje open. Wij lossen het probleem op.

Ben u iets verloren of heeft u iets gevonden?

Heeft u iets gevonden?

  • Breng dit bij het Huis van de Gemeente. Wij bewaren namelijk alle gevonden voorwerpen die zijn ingeleverd en registreren dit in iLost.
  • Bewaart u het liever zelf thuis? Registreer het gevonden voorwerp in iLost.

Bent u iets verloren?

  • Wij houden geen meldingen van de verloren voorwerpen bij.
  • Ga naar iLost en kijk of uw verloren voorwerp daar als gevonden staat genoteerd.
  • Ligt het voorwerp bij het Huis van de Gemeente. U kunt een gevonden voorwerp tijdens de openingstijden ophalen. U moet wel bewijzen dat het voorwerp van u is.

Kijk voor meer informatie op onze pagina gevonden en verloren voorwerpen.