Direct naar de hoofdinhoud van deze pagina

Contact en service

Hieronder vindt u de meest gestelde vragen aan de gemeente.

Wat zijn de openingstijden van de balies?

  • Alle werkdagen van 8.30 - 12.30 uur en op woensdag tot 19.00 uur.
  • Heeft u bijvoorbeeld een nieuw paspoort of rijbewijs nodig. Maak voor elk bezoek aan de balie eerst een afspraak. Team Dienstverlening helpt u dan op de door u gekozen tijd.

Wat zijn de openingstijden van de milieustraat?

  • Maandag tot en met zaterdag van 9.00 - 12.00 uur. Tijdens deze uren is het mogelijk om uw afval te brengen.
  • Neem altijd uw afvalpas mee.
  • U kunt alleen met uw pinpas betalen.
  • Adres: Middelweg Oost 1.

Wat te doen als u een wespennest ziet?

  • De gemeente verwijdert alleen wespennesten in het openbare gebied. En dan doen wij dat ook niet op alle plaatsen. Alleen bij direct gevaar voor de mensen verwijdert de gemeente de nesten. Bijvoorbeeld nesten op een speelplaats of vlak bij een voetpad.
  • Bekijk voor meer informatie onze pagina Wespennesten.

Wat te doen als u eikenprocessierupsen ziet?

  • De eikenprocessierups is de larve van een nachtvlinder. Ze legt haar eitjes legt in de toppen van vooral eikenbomen waar ze overwintert.
  • Komt u eikenprocessierupsen tegen in gemeentelijke eikenbomen? Geef dit door aan de gemeente via het meldingsformulier.
  • Bekijk voor meer informatie onze pagina Eikenprocessierups.

Wanneer haalt Suez mijn afval op?

  • Kijk op mijnafvalwijzer.nl voor alle ophaaldagen.
  • Is uw kliko niet geleegd of kapot? Belt u dan met de gratis containerinformatielijn, telefoonnummer: 0800-333 66 99.
  • Op onze pagina Afvalinzameling in de gemeente vindt u meer informatie over de afvalinzameling.

Ligt er ergens weggegooid afval, losse tegels of een omgewaaide boom?

  • Meld dit via het meldingsformulier.
  • U melding lost de gemeente meestal binnen 10 dagen op.
  • Gaat het om een grote klus die meer werk vraagt of een ingewikkelde vraag? Dan laten wij u dat weten.

Wat te doen als er een lantaarnpaal kapot is?

  • Is er lantaarnpaal kapot of beschadigd (scheefstand)? Geef dit door aan CityTec via 088-100 27 31 of via het meldingsformulier van CityTec.
  • De gemeente is verantwoordelijk voor het plaatsen en onderhouden van de lantaarnpalen. Dit zijn bijzonder technische zaken. De gemeente heeft daarom een contract met CityTec. CityTec regelt alles wat met de lantaarnpalen te maken heeft voor de gemeente.
  • CityTec moet de storing binnen 5 werkdagen op lossen. Heeft CityTec de eerste keer niet alle storing opgelost? Geef de storing dan nog een keer aan CityTec door. Lost CityTec het probleem niet op? Laat het de gemeente dan weten via: 0343-595 595 of info@wijkbijduurstede.nl.

Is het riool in uw huis verstopt?

Graaf het ontstoppingsputje vrij. Is het ontstoppingsputje vol? De verstopping zit op gemeenteterrein. Is het ontstoppingsputje leeg? De verstopping zit op uw eigen terrein. In veel gevallen hebben wij een tekening met de plek waar het ontstoppingsputje zit. U vraagt deze tekening op via telefoonnummer: 0343-595595.

  • Zit de verstopping op uw terrein? U moet de verstopping zelf (laten) verhelpen en de kosten daarvoor betalen.
  • Zit de verstopping op gemeenteterrein? Bel op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur 0343-595 595. Buiten deze tijden belt u met het calamiteitennummer 06-53219128. Houd het gat van het ontstoppingsputje open. Wij lossen het probleem op.

Ben u iets verloren of heeft u iets gevonden?

Staat uw vraag hier niet bij? Neem dan contact met ons op

  • Bel met 0343-595 595.
  • Stel uw vraag online.
  • Stuur een e-mail naar: info@wijkbijduurstede.nl.
  • Stuur een brief naar: Gemeente Wijk bij Duurstede, Postbus 83, 3960 BB Wijk bij Duurstede.
  • Kom langs bij de informatiebalie. Het adres is: Karel de Grotestraat 30.