Uittreksel uit de basisregistratie personen aanvragen

Met een uittreksel uit de Basisregistratie personen (BRP) laat u zien dat u staat ingeschreven bij de gemeente. Dit kan bijvoorbeeld nodig zijn als een woningstichting hierom vraagt. Op een afschrift staan uw naam, geboortedatum, geboorteplaats en adres. Ook andere gegevens zijn mogelijk. Geef daarom duidelijk aan waarvoor u het uittreksel nodig heeft.

Hoe vraagt u een uittreksel aan?

  • u vraagt een uittreksel digitaal aan via bovenstaand formulier. U heeft hiervoor uw Digid nodig;
  • heeft u geen Digid? Dan vraagt u het uittreksel persoonlijk aan bij de balie van het Huis van de Gemeente?
  • u vraagt een uittreksel aan bij de gemeente waar u woont;
  • u neemt uw geldige identitetisbewijs mee;
  • u betaalt het uittreksel direct bij de aanvraag.

Wilt u een uittreksel voor iemand anders aanvragen?

  • u vraagt dit persoonlijk aan bij balie van het Huis van de Gemeente;
  • u neemt een schriftelijke machtiging mee;
  • u neemt een kopie van het geldige identiteitsbewijs van de persoon voor wie u de aanvraag doet mee;
  • ook neemt u uw eigen identiteitsbewijs mee.

Waar vindt u meer informatie?


Wat kost het?

  • Eén uittreksel ten name van één persoon € 9,60
  • Eén uittreksel ten name van twee personen € 10,90

(art. 5.2.1 tarieventabel)