Contact en service

Hieronder vindt u de veelgestelde vragen aan de gemeente

Staat uw vraag hier niet onder? Neem dan contact met ons op.

Bel met het Klant Contact Centrum (KCC) via 0343-595 595

Het KCC is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 17.00 uur.

Stel uw vraag:

Of kom langs bij de informatiebalie van het Huis van de Gemeente

Het adres is: Karel de Grotestraat 30 te Wijk bij Duurstede.
De informatiebalie is geopend van maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 17.00 uur.

Afspraak maken Stel uw vraag via het contactformulier Doe hier uw melding openbare ruimte

  • Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag tussen 8.30 - 12.30 uur.
  • Woensdag van 13.00 tot 19.00 uur.

Heeft u bijvoorbeeld een nieuw paspoort of rijbewijs nodig?

Maak voor elk bezoek aan de balie eerst een afspraak. Team Dienstverlening helpt u dan op de door u gekozen tijd.

De milieustraat is open van maandag tot en met zaterdag van 9.00 - 12.00 uur

Tijdens deze uren is het mogelijk om uw afval te brengen.

U vindt de milieustraat aan de Middelweg  Oost 1 te Wijk bij Duurstede

  • Neem altijd uw afvalpas mee.
  • U kunt alleen met uw pinpas betalen.

Kijk op de website mijnafvalwijzer.nl voor alle ophaaldagen.

Is uw kliko niet geleegd of kapot?

Bel dan met de containerservicelijn 0800-333 66 99 (gratis).

Afvalinzameling in de gemeente

Meld dit online via ons meldingsformulier

U melding lost de gemeente meestal binnen 10 dagen op.

Gaat het om een grote klus die meer werk vraagt of een ingewikkelde vraag? 

Dan laten wij u dat weten.

Meldingsformulier openbare ruimte Video melding openbare ruimte

Graaf het ontstoppingsputje vrij

  • Is het ontstoppingsputje vol? De verstopping zit op gemeenteterrein.
  • Is het ontstoppingsputje leeg? De verstopping zit op uw eigen terrein.

In veel gevallen hebben wij een tekening met de plek waar het ontstoppingsputje zit. U vraagt deze tekening op door te bellen met: 0343-595 595.

Zit de verstopping op uw terrein?

U moet de verstopping zelf (laten) verhelpen en de kosten daarvoor betalen.

Zit de verstopping op gemeenteterrein?

  • Bel op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur met  0343-595 595.
  • Buiten deze tijden belt u met het calamiteitennummer 06-53 21 91 28.
  • Houd het gat van het ontstoppingsputje open. Wij lossen het probleem op.

Geef dit door aan Speer Infra via het storingsmeldpunt..

De gemeente is verantwoordelijk voor het plaatsen en onderhouden van de lantaarnpalen

  • Dit zijn bijzonder technische zaken.
  • De gemeente heeft daarom een contract met de firma Speer Infra.
  • Speer Infra regelt alles wat met de lantaarnpalen te maken heeft voor de gemeente.

Speer Infra moet de storing binnen 5 werkdagen op lossen

  • Heeft Speer Infra de eerste keer de storing niet opgelost? Geef de storing dan nog een keer aan Speer Infra door.
Storing aan een lantaarnpaal doorgeven

Heeft u iets gevonden?

  • Breng dit bij het Huis van de Gemeente. Wij bewaren namelijk alle gevonden voorwerpen die zijn ingeleverd en registreren dit in iLost.
  • Bewaart u het liever zelf thuis? Registreer het gevonden voorwerp in iLost.

Bent u iets verloren?

  • Wij houden geen meldingen van de verloren voorwerpen bij.
  • Ga naar iLost en kijk of uw verloren voorwerp daar als gevonden staat genoteerd.
  • Ligt het voorwerp bij het Huis van de Gemeente?  U kunt een gevonden voorwerp tijdens de openingstijden ophalen. U moet wel bewijzen dat het voorwerp van u is.
Gevonden en verloren voorwerpen

Als inwoner ontvangt u van ons brieven en e-mails. We hopen dat u de informatie vanuit de gemeente altijd duidelijk vindt en begrijpt. Helaas is dat nog niet altijd zo.

Ontvangt u van ons een bericht met onbegrijpelijke woorden en zinnen?

  • Laat het ons weten. We horen dit graag!
  • Zo kunnen we onze communicatie met de inwoners verbeteren.
Bekijk de pagina Duidelijk Taal

Informatie voor de pers/media

Vragen over de portefeuille van de burgemeester en de wethouders kunt u stellen aan het communicatieteam. Zij bemiddelen ook bij aanvragen voor interviews communicatie@wijkbijduurstede.nl.

De communicatieadviseurs zijn uitsluitend bereikbaar voor de media. Bent u niet van de media? Bel dan op werkdagen tussen 08.30 uur en 17.00 uur met het KlantContactCentrum (KCC) via 0343 595 595. Of stel uw vraag via de contactpagina