Contact en service
Hieronder vindt u de veelgestelde vragen aan de gemeente
Staat uw vraag hier niet onder? Neem dan contact met ons op.
Bel met het Klant Contact Centrum (KCC) via 0343-595 595(Verwijst naar een telefoonnummer)
Het KCC is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 17.00 uur.
Stel uw vraag:
- online via ons contactformulier(Verwijst naar een externe website).
- door een mail te sturen naar: info@wijkbijduurstede.nl(Verwijst naar een e-mailadres)
- persvragen: communicatie@wijkbijduurstede.nl(Verwijst naar een e-mailadres)
- door een brief te sturen:
Gemeente Wijk bij Duurstede
Postbus 83
3960 BB Wijk bij Duurstede - Boa's/handhaving bereikt u tijdens kantooruren op 0343-595 595(Verwijst naar een telefoonnummer)
Of kom langs bij de informatiebalie van het Huis van de Gemeente
Het adres is: Karel de Grotestraat 30 te Wijk bij Duurstede.
De informatiebalie is geopend van maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 17.00 uur.
- Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag tussen 8.30 - 12.30 uur.
- Woensdag van 13.00 tot 19.00 uur.
Heeft u bijvoorbeeld een nieuw paspoort of rijbewijs nodig?
Maak voor elk bezoek aan de balie eerst een afspraak. Team Dienstverlening helpt u dan op de door u gekozen tijd.
De milieustraat is open van maandag tot en met zaterdag van 9.00 - 12.00 uur
Tijdens deze uren is het mogelijk om uw afval te brengen.
U vindt de milieustraat aan de Middelweg Oost 1 te Wijk bij Duurstede
- Neem altijd uw afvalpas mee.
- U kunt alleen met uw pinpas betalen.
Kijk op de website mijnafvalwijzer.nl(Verwijst naar een externe website) voor alle ophaaldagen.
Is uw kliko niet geleegd of kapot?
Bel dan met de containerservicelijn 0800-333 66 99(Verwijst naar een telefoonnummer) (gratis).
Graaf het ontstoppingsputje vrij
- Is het ontstoppingsputje vol? De verstopping zit op gemeenteterrein.
- Is het ontstoppingsputje leeg? De verstopping zit op uw eigen terrein.
In veel gevallen hebben wij een tekening met de plek waar het ontstoppingsputje zit. U vraagt deze tekening op door te bellen met: 0343-595 595(Verwijst naar een telefoonnummer).
Zit de verstopping op uw terrein?
U moet de verstopping zelf (laten) verhelpen en de kosten daarvoor betalen.
Zit de verstopping op gemeenteterrein?
- Bel op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur met 0343-595 595(Verwijst naar een telefoonnummer).
- Buiten deze tijden belt u met het calamiteitennummer 06-53 21 91 28(Verwijst naar een telefoonnummer).
- Houd het gat van het ontstoppingsputje open. Wij lossen het probleem op.
Geef dit door aan Speer Infra via het storingsmeldpunt.(Verwijst naar een externe website).
De gemeente is verantwoordelijk voor het plaatsen en onderhouden van de lantaarnpalen
- Dit zijn bijzonder technische zaken.
- De gemeente heeft daarom een contract met de firma Speer Infra.
- Speer Infra regelt alles wat met de lantaarnpalen te maken heeft voor de gemeente.
Speer Infra moet de storing binnen 5 werkdagen op lossen
- Heeft Speer Infra de eerste keer de storing niet opgelost? Geef de storing dan nog een keer aan Speer Infra door.
- Lost Speer Infra het probleem niet op? Laat het de gemeente dan weten via: 0343-595 595(Verwijst naar een telefoonnummer) of info@wijkbijduurstede.nl(Verwijst naar een e-mailadres).
Heeft u iets gevonden?
- Breng dit bij het Huis van de Gemeente. Wij bewaren namelijk alle gevonden voorwerpen die zijn ingeleverd en registreren dit in iLost.
- Bewaart u het liever zelf thuis? Registreer het gevonden voorwerp in iLost(Verwijst naar een externe website).
Bent u iets verloren?
- Wij houden geen meldingen van de verloren voorwerpen bij.
- Ga naar iLost(Verwijst naar een externe website) en kijk of uw verloren voorwerp daar als gevonden staat genoteerd.
- Ligt het voorwerp bij het Huis van de Gemeente? U kunt een gevonden voorwerp tijdens de openingstijden ophalen. U moet wel bewijzen dat het voorwerp van u is.
Heeft u een paspoort, identiteitskaart, een rijbewijs of militaire artikelen gevonden?
U bent verplicht deze in te leveren bij het Huis van de Gemeente. Dit zijn namelijk eigendommen van de staat of gemeente.
Levert u dit niet in?
Dan maakt u zich schuldig aan het misdrijf "verduistering".
Als inwoner ontvangt u van ons brieven en e-mails. We hopen dat u de informatie vanuit de gemeente altijd duidelijk vindt en begrijpt. Helaas is dat nog niet altijd zo.
Ontvangt u van ons een bericht met onbegrijpelijke woorden en zinnen?
- Laat het ons weten. We horen dit graag!
- Zo kunnen we onze communicatie met de inwoners verbeteren.
Informatie voor de pers/media
Vragen over de portefeuille van de burgemeester en de wethouders kunt u stellen aan het communicatieteam. Zij bemiddelen ook bij aanvragen voor interviews communicatie@wijkbijduurstede.nl(Verwijst naar een e-mailadres).
De communicatieadviseurs zijn uitsluitend bereikbaar voor de media. Bent u niet van de media? Bel dan op werkdagen tussen 08.30 uur en 17.00 uur met het KlantContactCentrum (KCC) via 0343 595 595(Verwijst naar een telefoonnummer). Of stel uw vraag via de contactpagina(Verwijst naar een externe website).