Meldingen en verzoeken

Direct een melding of verzoek doen

Heeft u andere meldingen of tips over uw buurt? Of ervaart u onnodige regels of procedures?

Meld het ons!

Meestal lost de gemeente uw melding of vraag binnen 10 werkdagen op

Gaat het om een grote klus die meer werk vraagt of een ingewikkelde vraag? Dan laten wij u dat weten.

De gemeenteraad heeft budget en eisen, waarmee ze voor een bepaalde beeldkwaliteit in de buitenruimte kiest

Hoe dat werkt zie u op de pagina "Openbare buitenruimte"

Een melding openbare ruimte doen

Geef dit door aan Speer Infra via het storingsmeldpunt.

Het storingsmeldpunt werkt heel eenvoudig:

  • Ga naar de straat waar de lantaarnpaal staat die u wilt melden (dit kan door een adres in te voeren of door in te zoomen op de kaart).
  • Klik de lantaarnpaal aan die u wilt melden (tip: op de lantaarnpaal zit een sticker met een nummer. Die kunt u terug vinden op de kaart).
  • Geef aan wat het probleem is.
  • Klaar! Wij gaan de melding zo snel mogelijk oplossen.  

Heeft u andere vragen over de openbare verlichting of wilt u de melding via de telefoon doorgeven?

Bel dan met: 0343-595 595 of  mail naar: info@wijkbijduurstede.nl.

De gemeente is verantwoordelijk voor het plaatsen en onderhouden van de lantaarnpalen

  • Dit zijn bijzonder technische zaken. De gemeente heeft daarom een contract met de firma Speer Infra.
  • Speer Infra regelt alles wat met de lantaarnpalen te maken heeft voor de gemeente.
  • Speer Infra moet de storing binnen 5 werkdagen oplossen.

Heeft Speer Infra de eerste keer de storing niet opgelost?

Geef de storing dan nog een keer aan Speer Infra door.

Lost Speer Infra het probleem niet op?

Laat het de gemeente dan weten. Bel met: 0343-595 595 of mail naar: info@wijkbijduurstede.nl.

Storing aan een lantaarnpaal doorgeven

Graaf het ontstoppingsputje vrij

  • Is het ontstoppingsputje vol? De verstopping zit op gemeenteterrein.
  • Is het ontstoppingsputje leeg? De verstopping zit op uw eigen terrein.

In veel gevallen hebben wij een tekening met de plek waar het ontstoppingsputje zit. U vraagt deze tekening op via telefoonnummer: 0343-595 595.

Zit de verstopping op uw terrein?

U moet de verstopping zelf (laten) verhelpen en de kosten daarvoor betalen.

Zit de verstopping op gemeenteterrein?

  • Bel op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur 0343-595 595.
  • Buiten deze tijden belt u met het calamiteitennummer 06-532 191 28.

Houd het gat van het ontstoppingsputje open. Wij lossen het probleem op.

Geef het door aan het Meldpunt Water

Voor mensen, dieren en planten is het van levensbelang dat water schoon en gezond is. En ook dat er genoeg water is, maar niet teveel. Vermoedt u dat er iets niet in orde is? Het is belangrijk dat u dit de waterbeheerder doorgeeft. Dan kan er op tijd actie worden ondernomen om schade aan het milieu, huizen, straten en de volksgezondheid te voorkomen of te beperken.

Een probleem doorgeven op Meldpunt water

Als u schade heeft geleden door de gemeente, kunt u de gemeente hiervoor aansprakelijk stellen. Dit kan bijvoorbeeld als er sprake is van:

  • slecht onderhoud aan de weg of het riool
  • door nalatig handelen. Dit betekent dat de gemeente het ongeluk of de beschadiging had kunnen voorkomen.

Meer informatie over schade