Meldingen en verzoeken

Direct een melding of verzoek doen (Verwijst naar een externe website)

Ervaart u overlast?

Bel: 0343-595 595 (8.30-17.00 uur) (Verwijst naar een telefoonnummer) of doe digitaal uw melding (Verwijst naar een externe website)

Tussen 17.00 en 24.00 uur en in het weekend belt u:

06-18726730 (Verwijst naar een telefoonnummer)

Wordt er niet opgenomen? Dan wordt u tijdens de eerstvolgende dienst teruggebeld.

Meld het ons!

Meestal lost de gemeente uw melding of vraag binnen 10 werkdagen op

Gaat het om een grote klus die meer werk vraagt of een ingewikkelde vraag? Dan laten wij u dat weten.

De gemeenteraad heeft budget en eisen, waarmee ze voor een bepaalde beeldkwaliteit in de buitenruimte kiest

Hoe dat werkt zie u op de pagina "Openbare buitenruimte"

Een melding openbare ruimte doen (Verwijst naar een externe website)

Geef dit door aan Speer Infra via het storingsmeldpunt(Verwijst naar een externe website).

Het storingsmeldpunt werkt heel eenvoudig:

  • Ga naar de straat waar de lantaarnpaal staat die u wilt melden (dit kan door een adres in te voeren of door in te zoomen op de kaart).
  • Klik de lantaarnpaal aan die u wilt melden (tip: op de lantaarnpaal zit een sticker met een nummer. Die kunt u terug vinden op de kaart).
  • Geef aan wat het probleem is.
  • Klaar! Wij gaan de melding zo snel mogelijk oplossen.  

Heeft u andere vragen over de openbare verlichting of wilt u de melding via de telefoon doorgeven?

Bel dan met: 0343-595 595(Verwijst naar een telefoonnummer) of  mail naar: info@wijkbijduurstede.nl(Verwijst naar een e-mailadres).

De gemeente is verantwoordelijk voor het plaatsen en onderhouden van de lantaarnpalen

  • Dit zijn bijzonder technische zaken. De gemeente heeft daarom een contract met de firma Speer Infra.
  • Speer Infra regelt alles wat met de lantaarnpalen te maken heeft voor de gemeente.
  • Speer Infra moet de storing binnen 5 werkdagen oplossen.

Heeft Speer Infra de eerste keer de storing niet opgelost?

Geef de storing dan nog een keer aan Speer Infra door.

Lost Speer Infra het probleem niet op?

Laat het de gemeente dan weten. Bel met: 0343-595 595(Verwijst naar een telefoonnummer) of mail naar: info@wijkbijduurstede.nl(Verwijst naar een e-mailadres).

Storing aan een lantaarnpaal doorgeven (Verwijst naar een externe website)

Graaf het ontstoppingsputje vrij

  • Is het ontstoppingsputje vol? De verstopping zit op gemeenteterrein.
  • Is het ontstoppingsputje leeg? De verstopping zit op uw eigen terrein.

In veel gevallen hebben wij een tekening met de plek waar het ontstoppingsputje zit. U vraagt deze tekening op via telefoonnummer: 0343-595 595(Verwijst naar een telefoonnummer).

Zit de verstopping op uw terrein?

U moet de verstopping zelf (laten) verhelpen en de kosten daarvoor betalen.

Zit de verstopping op gemeenteterrein?

Houd het gat van het ontstoppingsputje open. Wij lossen het probleem op.

Geef het door aan het Meldpunt Water

Voor mensen, dieren en planten is het van levensbelang dat water schoon en gezond is. En ook dat er genoeg water is, maar niet teveel. Vermoedt u dat er iets niet in orde is? Het is belangrijk dat u dit de waterbeheerder doorgeeft. Dan kan er op tijd actie worden ondernomen om schade aan het milieu, huizen, straten en de volksgezondheid te voorkomen of te beperken.

Een probleem doorgeven op Meldpunt water (Verwijst naar een externe website)

Als u schade heeft geleden door de gemeente, kunt u de gemeente hiervoor aansprakelijk stellen. Dit kan bijvoorbeeld als er sprake is van:

  • slecht onderhoud aan de weg of het riool
  • door nalatig handelen. Dit betekent dat de gemeente het ongeluk of de beschadiging had kunnen voorkomen.

Meer informatie over schade